Olifanten, parler français en autoproblemen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van bramenvin - WaarBenJij.nu Olifanten, parler français en autoproblemen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van bramenvin - WaarBenJij.nu

Olifanten, parler français en autoproblemen

Door: Vincent

15 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lectori Salutem

Wat is Chiang Mai geweldig! Na een paar dagen slenteren door de oude, ommuurde binnenstad en gerelaxt te hebben bij het zwembad van ons hostel, hebben we vanuit dit 'backpackers paradise' een trektocht door de jungle geboekt. En wel zo lang mogelijk: 3 dagen en twee nachten. Dat betekent koud douchen, wakker worden als een bevroren bever die naast z'n eigen burcht heeft overnacht en toiletteren waar je je eigen gedachten maar op los mag laten. Dat valt allemaal compleet in het niet als ik het hiken door de bebossing langs prachtige watervallen; de rust van de noord Thaise jungle; het openen van je ogen tussen de olifanten en boven alles: de leuke ontmoetingen in de 9 koppige groep er tegenover zet. Vier geweldige Franse gasten van midden twintig en Linda uit Amsterdam. Om precies te zijn woont ze een paar straten verwijderd van m'n toekomstige leefruimte op de Witte de With. Die laatste ontmoeting was zo leuk dat we van het ene op het andere moment een auto hadden gehuurd om het noorden van Thailand verder te ontdekken. Het is een fabuleuze ervaring om in een land te rijden waar lijnen op de weg er meer voor de vorm liggen en je op de snelweg niet alleen op de overige motorvoertuigen moet letten, maar ook attent moet zijn op (snor)fietsen die links en rechts passeren, rondscharrelende kippen en straathonden die uitgerekend het warme asfalt als hun slaapplek uitgekozen hebben. Het doel was aanvankelijk via het bergstadje Pai en Chiang Rai naar het drielanden punt 'The Golden Triangle' te reizen, maar door onbetrouwbaar geluid van de remmen hebben we maar besloten onze rit te verkleinen en, na het bezoek aan Pai, via een kortere 'loop' weer langzaam terug richting Chiang Mai te gaan. Echter waren de plaatsjes die we op die route voor ogen hadden om te overnachten zó oogverblindend lelijk dat de plaatselijke overheid er met het volste recht een snelweg doorheen heeft gelegd. Hetgeen het allemaal nog droeviger maakt
natuurlijk. Enfin, we hebben maar van die snelwegen gebruik gemaakt en die lelijke stadjes gelaten voor wat het was. Nu eerder terug dan verwacht, maar lekker 'thuis' in Chiang Mai. Dat dan weer wel.

Vale!

Bram en Vin.

• 15 December 2013 - 11:03

A.latini:

go vincent wat schrijf je leuke verslagen.
    zo maken jullie al heel wat mee en dat is ook toevallig dat je een meisje daar
    ontmoet die uit amsterdam komt.
    hier alles prima en wij wensen jullie alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.
    rocco en marijke

• 15 December 2013 - 21:21

Paula En Peter:

Hoi Vincent,
    Al het 2e verslag waar we erg van genieten. Je schrijft heel erg leuk!
    Geniet en alvast fijne feestdagen. We blijven graag op de hoogte.
    Peter en Paula

• 16 December 2013 - 10:08

Erwin:

Hey,

Klinkt allemaal erg mooi en avontuurlijk. Nu je toch in de buurt bent :p, het is ook zeker de moeite waard 'the bridge over the river Kwai' te bezoeken.

Enjoy!

Erwin

• 16 December 2013 - 11:54

Jos De Waal:

Hoi Vincent,

Thailand is natuurlijk een fantastisch land om te backpacken. Ik ben blij, dat jullie er zo van genieten. Wist je, dat olifanten gevaarlijker kunnen zijn dan schapen. Het is maar dat je het weet. Geniet ervan.

Groeten van Jos

• 16 December 2013 - 14:51

Wouter:

Net je verslag voorgelezen aan Daniel. Leuk! graag nog meer van die relaxtre verhalen. Wouter en Daniel

• 17 December 2013 - 15:28

Marion:

Hoi vincent en bram, wat een leuk verslag weer. Ik wens jullie fijne kerstdagen en een gezond nieuwjaar met nog vele mooie reis verhalen. liefs marion.

• 20 December 2013 - 14:00

Marjo.olivier:

Hoi Vincent verloopt de reis nog steeds goed marjo en joop wensen jou fijne feestdagen en een TOP.2014 GELUK EN VOORSPOED .IK KIJK UIT NAAR JE VOLGENDE VERSLAG .LIEVE GR MARJO(.

• 26 December 2013 - 15:05

Johan:

Hoi Vincent -en Bram-,
    nu is ook jouw grote reis begonnen, grappig he, hoe je in zo'n korte tijd in zo'n volledig verschillende cultuur kunt zijn. Veel plezier daar, en zodra jullie aan Australië / NwZeeland toe zijn, wil ik jullie nog wel wat tips geven. Geniet ervan!
    Johan